19.02.2015

#3 wyzwania książkowe 2015.

Bonjour!

Zrobiłam porządek z postami, ale akurat ten post, z wyzwaniem książkowym, musiał pojawić się ponownie. W końcu to jakiś cel na cały rok (chociaż teraz to już tylko na 10 miesięcy). Muszę się przyznać, że trochę mi słabo idzie, aż mi głupio...

Obiecałam sobie, że w tym roku będę czytać więcej książek. Jedno wyzwanie książkowe już rozpoczęłam - jest to to, związane z 52 książkami. Pięć książek już za mną, pozostałe póki co leżą odłogiem i czekają, aż skończy się sesja. Dlatego też w międzyczasie postanowiłam podjąć się czegoś jeszcze. Znalazłam więc kilka wyzwań książkowych, wypiszę je tutaj wszystkie i... zobaczymy co z tego wyjdzie. A poza tym, do każdego przeczytanego tytułu, będę dodawać ile centymetrów grubości ma książka. Bo wyzwanie "przeczytaj ile mierzysz" także zamierzam wypełnić. To prawie 170 centymetrów książek. Będzie co czytać, nie sądzicie?

Co do "przeczytaj ile mierzysz" to myślę, że większość z Was już o tym słyszała. Dla tych jednak, którzy jeszcze nie mieli z tym do czynienia, opowiem o tym kilka słów. Zadanie jest proste. W ciągu całego roku trzeba przeczytać tyle książek ile ma się wzrostu. To znaczy, żeby wszystkie, postawione jedna na drugiej, miały tyle samo centymetrów wzrostu co dany czytelnik. W moim przypadku to aż 168 centymetrów książek. Póki co, z wyzwania 52 książek, mam 10,53 centymetra. Dłuuuga droga przede mną, co nie? Myślicie, że dam radę?

KSIĄŻKOWE WYZWANIE 2015

autorstwa amelinowej z www.amelinowa.blogspot.com


1. Więcej niż 215 stron.
2. Autorem jest kobieta.
3. Została wydana w 2015 roku.
4. Ma smutne zakończenie.
5. W tytule jest nazwa miasta.
6. Film oparty na książce.
7. Ma więcej niż 100 lat.
8. Oparta na prawdziwej historii.
9. Ma tylko jedno słowo w tytule.
10. Autor ma takie same inicjały jak ja.
11. Została wydana w roku moich narodzin.
12. Ma co najmniej dwóch autorów.
13. W tytule jest imię.
14. Autorem jest mężczyzna.
15. Miałam przeczytać w szkole, ale się nie udało.
16. Napisał ktoś przed 30.
17. W tytule jest kolor.
18. Przeczytana w jeden weekend.
19. Nie ma w niej ludzi.
20. Typowy romans.
21. Poradnik.
22. Historyczna lub polityczna.
23. W języku angielskim.
24. Epistolarna.
25. Autor pod pseudonimem.
26. Akcja rozgrywa się podczas wojny.
27. Główny bohater ma imię na tę samą literę co ja.
28. Akcja nie dzieje się w Europie.
29. Zaczęłam kiedyś czytać, ale nie skończyłam. 

CZĘŚĆ DRUGA WYZWANIA KSIĄŻKOWEGO

stworzona przez Aleksandrę, znaleziona na facebooku.



1. Ma liczbę w tytule.
2. Akcja rozgrywa się podczas świąt (którychkolwiek).
3. Książka dla dzieci.
4. Została napisana w Polsce przed 1939.
5. Książka, która kończy się ślubem.
6. Książka o czarownicach.
7. Książka, w której bohaterowie są rodzeństwem.
8. Książka, która stoi na półce w domu od lat, ale nigdy nie pomyślałaś, by ją przeczytać.
9. Książka, którą chcesz przeczytać ze względu na okładkę.
10. Czyjaś autobiografia.
11. Książka kulinarna.
12. Komiks.
13. Książka, której akcja rozgrywa się w jednym z Twoich ulubionych miast.
14. Książka o kotach.
15. Książka, której głównym wątkiem są wspomnienia z podróży.
16. Książka, której głównym bohaterem jest dziecko.
17. Książka humorystyczna.
18. Autor, który związany jest z Twoim rodzinnym miastem.
19. W tytule książki jest część garderoby.

CZYTELNICZE WYZWANIE 2015.

znalezione w internecie.


1. Książka mająca ponad 500 stron.
2. Klasyczny romans.
3. Książka, która stała się filmem.
4. Książka, która została opublikowana w tym roku.
5. Ma numer w tytule.
6. Napisana przez kogoś przed 30.
7. Książka, której bohaterowie nie są ludźmi.
8. Zabawna książka.
9. Autorem książki jest kobieta.
10. Kryminał lub thriller.
11. Książka, z jednym słowem w tytule.
12. Składa się z krótkich opowiadań.
13. Akcja ma miejsce w innym kraju.
14. Książka oparta na faktach.
15. Pierwsza książka znanego pisarza.
16. Książka twojego ulubionego autora, której jeszcze nie czytałeś.
17. Książka, którą polecił Ci przyjaciel.
18. Książka, która zdobyła nagrodę Pulitzera.
19. Oparta na prawdziwych wydarzeniach.
20. Książka z dołu listy "do przeczytania".
21. Ulubiona książka twojej mamy.
22. Książka, która Cię przestraszyła.
23. Wydana ponad 100 lat temu.
24. Zekranizowana w postaci serialu.
25. Autor ma takie same inicjały jak ty.
26. W tytule jest imię.
27. Wybrana przez okładkę.
28. Lektura szkolna, której nie przeczytałeś.
29. Wspomnienie, pamiętnik.
30. Książka przeczytana w jeden dzień.
Do rana daleko, Marta Fox.
początek: 6.01.2015; koniec: 6.01.2015
78 stron; ok. 0,49 cm.
31. Akcja dzieje się w miejscu, które zawsze chciałeś odwiedzić.
32. Wydana w roku, w którym się urodziłeś.
33. Książka ze złymi recenzjami.
34. Trylogia.
35. Książka z dzieciństwa.
36. Książka z miłosnym trójkątem.
37. Akcja rozgrywa się w przyszłości.
38. Akcja rozgrywa się w szkole.
39. Książka z kolorem w tytule.
40. Doprowadziła Cię do płaczu.
41. Książka, w której pojawia się magia.
42. Powieść graficzna, komiks.
43. Książka autora, którego nigdy nie czytałeś.
44. Książka, którą masz, ale nigdy nie przeczytałeś.
45. Akcja rozgrywa się w czasie świąt Bożego Narodzenia.
46. Dramat.
47. Książka zakazana.
48. Książka, którą zacząłeś, ale nigdy nie skończyłeś.
49. Imię głównego bohatera zaczyna się na tą samą literę co twoje.
50. Powieść epistolarna.


WYZWANIE KSIĄŻKOWE 2015

należy do mkulturalnik.blog.pl




1. Książka wydana w 2015 roku.
2. Tomik poezji.
3. Akcja rozgrywa się w Twoim rodzinnym mieście.
4. Książka w obcym języku.
5. Debiutancka książka znanego autora.
6. Książka zekranizowana w 2015 roku.
7. Trylogia.
8. Biografia/wspomnienia.
9. Książka napisana ponad 150 lat temu.
10. Główny bohater wyznaje inną religię niż Ty.
11. Dramat sceniczny.
12. Autor ma mniej niż 30 lat.
13. Książka wydana w roku, w którym się urodziłeś.
14. Książka nagrodzona Pulitzerem.
15. Bohater cierpi na zaburzenia psychiczne.
16. Książka przetłumaczona z języka innego niż angielski.
17. Historyczna/literatura faktu.
18. Książka zakazana.
19. Autor/bohater należy do środowiska LGBT.
20. Książka podróżnicza.
21. Utopia/antyutopia.
22. Książka napisana przez noblistę.
23. Autor ma takie same inicjały jak Ty.
24. Książka wydana pod pseudonimem.
25. Tomik opowiadań.
26. Książka autora, którego jeszcze nie czytałeś.
27. Książka nagrodzona Nike.
28. Zbiór reportaży/esejów.
29. Książka, którą zacząłeś i nie skończyłeś.
30. Powieść epistolarna.


Myślę, że tyle wyzwań książkowych wystarczy. Znalazłam je, widać, że wiele zadań się ze sobą pokrywa. Chyba wszędzie jest podpunkt, że ma to być książka wydana w 2015 roku czy powieść epistolarna. Wiem, że na pewno nie spełnię tego wszystkiego. Musiałabym nic innego nie robić tylko czytać książki. Wiadomo, to by było fajne, ale niestety, uczelnia, zajęcia, inne sprawy... to wszystko zajmuje mi bardzo dużo czasu. Nie mniej zrobię jednak wszystko, by przeczytać w tym roku jak najwięcej powieści. Myślicie, że mi się uda?

Kto z Was gotów jest podjąć któreś z wyzwań książkowych?
A może macie jakieś swoje, inne?


Od teraz można mnie śledzić także na facebooku, zapraszam:
Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

9 komentarzy:

  1. No dobra, przekonałaś mnie :) Wyzwanie Amelinowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama zdecydowałam się w tym roku na wyzwanie czytelnicze z popsugar.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow podoba mi się pomysł na wyzwanie! Ja w tym roku też postanowiłam, że będę więcej czytać ale nie powiedziałam sobie jasno liczby książek. Wiem, że w styczniu zamierzam przeczytać 4 książki + lektury szkolna wiec wyjdzie więcej. Na święta dostałam "1001 książek które musisz przeczytać", więc za niedługo wezmę się za czytanie literatury z tamtąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, 1001 książek, które musisz przeczytać? Chętnie bym to kiedyś dorwała w swoje ręce! ;).

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe wyzwania, ale osobiście nie potrzebuję takich dodatków, aby więcej czytać :) Poza tym sądzę, że ciężko byłoby mi sprostać wielu wyzwaniom :D Niestety, w każdym z wyzwań jest punkt, do którego nigdy się nie przełamię :( ale mam nadzieję, że Ty będziesz wytrwała w swym postanowieniu :) Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się jak piszesz ;) co do wyzwań książkowych - też biorę udział w "52 książki, które przeczytam w 2015 roku", na razie jestem w trakcie pierwszej, może drugą ogarnę, ale więcej - po sesji, bo został mi do niej miesiąc, a zapowiada się ciężko. :D
    Co do innych wyzwań - ciekawe. Jeśli tylko wystarczy mi czasu to może któreś sobie jeszcze zrobię.
    Pozdrawiam,
    A.

    http://still-changeable.blogspot.com - będzie mi miło jeśli zajrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podejmuję wyzwanie Amelinowej, już nawet wczoraj sobie zapisałam w zeszycie wszystkie podpunkty i zostawiłam miejsce, aby wpisać tytuły książek.
    POZDRAWIAM :)
    Zapraszam:
    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio zastanawiałam się czy też nie podjąć się jakiegoś książkowego zadania, ale jednak wolę czytać w swoim tępię i tylko dla przyjemności ;)
    Trzymam za ciebie kciuki!:)

    http://mela-kawalec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne wyzwanie.
    Ja to raczej nie dałabym rady podjąć tego wyzwania.
    Pozdrawiam.

    Renii blog- klik!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.