27.03.2015

#8 52 książki.

Dzień dobry!

Kolejny post wraca, odnowiony. 52 książki to post, który musiał wrócić na blog. Stwierdziłam, że co jak co, ale te książkowe posty, które już wcześniej tutaj się pojawiły, musiały wrócić. Były dobre. Może nie pod względem gramatycznym, ale na pewno merytorycznym. Książki, jakby nie było, stanowią jeden z ważniejszych elementów mojego życia. Naprawdę! Chociaż czasami nie mam czasu na czytanie i mam dosyć - nie poddaję się. Dlatego też zdecydowałam się na wyzwanie, zwane przez wszystkich 52 książkami. Teoretycznie nie jest to trudne wyzwanie - dla kogoś, kto czyta, bo lubi, jedna książka na tydzień przez cały rok nie jest jakimś wyjątkowo trudnym wyzwaniem. Chyba. Chociaż sądząc po moim braku czasu... Mogę mieć z tym pewien problem.

Na początku bardzo długo nie umiałam się zebrać do tego wyzwania. Dlaczego? Bo ciągle miałam jakieś dziwne przekonanie, że chodzi w nim o coś zupełnie innego. Dopiero gdzieś w listopadzie zrozumiałam, że to nie jest lista książek, którą już ktoś wcześniej stworzył, a są to książki, które po prostu sama czytam. W teorii mogą to być wszystkie książki, ja jednak zdecydowałam się na wybór sporej części lektur z listy BBC. Zobaczymy jak mi pójdzie, bo póki co... idzie jakoś średnio.

Czym są 52 książki?

To lista, którą dany czytelnik pragnie dokończyć w ciągu trwania najbliższego roku. Wiadomo, każdy kalendarzowy rok ma 52 tygodnie, więc wychodzi na to, że na jeden tydzień przypada nam jedna książka. Może to być krótka książeczka, mająca zaledwie sto stron, może to być wielka księga, mająca tych stron prawie tysiąc. To od danego czytelnika zależy jak będzie wyglądała lista. Mam teraz nadzieję, że uda mi się ją wypełnić w ciągu tego roku. Już przeczytałam dziesięć książek (na liście tylko siedem), odkąd ją sobie zaczęłam tworzyć, ale wiem, że zapewne ulegnie ona jeszcze wielu zmianom. Póki co wygląda jednak następująco:


52 książki na 52 tygodnie.


zdjęcie autorstwa Ilony i pochodzi ze strony: www.chatolandia.pl

  1. Percy Jackson i Złodziej Pioruna, Rick Riordan.
    początek: 26.11.2014; koniec: 29.11.2014
    ok. 2,24 cm.
  2. Percy Jackson i Morze Potworów, Rick Riordan.
    początek:
    29.11.2014; koniec: 2.12.2014
    ok. 1,73 cm.
  3. Percy Jackson i Klątwa Tytana, Rick Riordan.
    początek:
    2.12.2014; koniec: 5.12.2014
    ok. 1,95 cm.
  4. Percy Jackson i Bitwa w Labiryncie, Rick Riordan.
    początek:
    7.12.2014; koniec: 11.12.2014
    ok. 2,28 cm.
  5. Percy Jackson i Ostatni Olimpijczyk, Rick Riordan.
    początek:
    11.12.2014; koniec: 12.12.2014
    ok. 2,33 cm.
  6. Olimpijscy Herosi: Zagubiony Heros, Rick Riordan.
    początek: 3.02.2015; koniec: 7.03.2015
    ok. 3,25 cm.
  7. Olimpijscy Herosi: Syn Neptuna, Rick Riordan.
    początek: 10.03.2015; koniec: 24.03.2015
    ok. 3 cm
  8. Olimpijscy Herosi: Znak Ateny, Rick Riordan.
    początek: 25.03.2015; koniec: 15.04.2015
    ok. 3,3 cm.
  9. Olimpijscy Herosi: Dom Hadesa, Rick Riordan.
    początek: 16.04.2015; koniec: 24.04.2015
    ok. 3,75 cm.
  10. Olimpijscy Herosi: Krew Olimpu, Rick Riordan.
    początek: 25.04.2015; koniec: 2015
    ok.
  11. Mistrz i Małgorzata, Mihaił Bułhakov.
  12. Idiota, Fiodor Dostojewski.
  13. Białe noce, Fiodor Dostojewski.
  14. Zbrodnia i kara, Fiodor Dostojewski.
  15. Pani Bovary, Gustave Flaubert.
  16. Bakakaj, Witold Gombrowicz.
  17. Noce i dnie, Maria Dąbrowska.
  18. Baśniarz, Antonia Michaelis.
  19. Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa, C.S. Lewis.
  20. Opowieści z Narnii: Książę Kaspian, C.S. Lewis.
  21. Opowieści z Narnii: Podróż "Wędrowca do świtu", C.S. Lewis.
  22. Opowieści z Narnii: Srebrne Krzesło, C.S. Lewis.
  23. Opowieści z Narnii: Koń i jego chłopiec, C.S. Lewis.
  24. Opowieści z Narnii: Siostrzeniec czarodzieja, C. S. Lewis.
  25. Opowieści z Narnii: Ostatnia bitwa, C.S. Lewis.
  26. Lśnienie, Stephen King.
  27. Romeo i Julia, William Shakespeare.
  28. Zimowa opowieść, William Shakespeare.
  29. Poskromienie Złośnicy, William Shakespeare.
  30. Hamlet, William Shakespeare.
  31. Makbet, William Shakespeare.
  32. Anna Karenina, Lew Tołstoj.
  33. Wojna i pokój, Lew Tołstoj.
  34. Nędznicy, Victor Hugo.
  35. Trzej Muszkieterowie, Alexandre Dumas.
  36. Ulisses, James Joyce.
  37. Władca Pierścienia: Drużyna Pierścienia, J.R.R. Tolkien.
  38. Władca Pierścienia: Dwie Wieże, J.R.R. Tolkien.
  39. Władca Pierścienia: Powrót Króla, J.R.R. Tolkien.
  40. Hobbit, J.R.R. Tolkien.
  41. Wichrowe Wzgórza, Emily Bronte.
  42. Tessa d'Urberville, Thomas Hardy.
  43. Buszujący w zbożu, J.D. Sallinger. 
  44. Przeminęło z wiatrem, Margaret Mitchell.
  45. Alicja w Krainie Czarów, Lewis Carrol.
  46. Alicja po drugiej stronie lustra, Lewis Carrol.
  47. Wyznania Gejszy, Arthur Golden.
  48. Lolita, Vladimir Nabokov.
  49. Jane Eyre, Charlotte Bronte.
  50. Małe kobietki, Louisa May Alcott. 
  51. Emma, Jane Austen.
  52. Perswazje, Jane Austen.

Czas start: 25 listopada 2014 roku.
Czas stop: 25 listopada 2015 roku.


Ktoś z Was jeszcze postanowił podjąć się takiemu wyzwaniu?
A może ktoś zdecydował się na jedno z WYZWAŃ KSIĄŻKOWYCH?

Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

11 komentarzy:

  1. O jejku ! :o Też Uwielbiam Perciego !

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia :D
    Ja jakoś nie mam postanowień :D
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie w tym wyzwaniu chodzi o to, by przeczytać 52 książki w danym roku, nie trzeba robić wcześniej listy ;)
    Ja już to wyzwanie robię drugi rok i podobnie jak ostatnio, skończyłam przed czasem :)
    Życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem. Ale wiem też, że jeśli sobie nie ustalę jakiegoś celu (w tym przypadku akurat TYCH książek) to będę zwlekać z nimi i zwlekać... A tak to kto wie, może uda mi się je w końcu przeczytać. ;).

      Usuń
    2. Myślę, że Twoja wersja jest bardziej uporządkowana. Tak jak dla mnie, niewolnika prokrastynacji, to świetny pomysł by ustalić z góry co będzie się czytać.

      Usuń
  4. Powodzenia :)
    Ja uwielbiam książki, ale do lektur mnie jakoś "nie ciągnie". Właśnie mam przeczytać Krzyżaków - życz mi powodzenia :)
    http://weronikaadamczykblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam nigdy o takim wyzwaniu ;)

    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie:
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale wyzwanie :O
    Powodzenia!! :*
    http://mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Podejmuję wyzwanie! :) I dobry pomysł z tą listą, ja też wolę mieć skonkretyzowane cele :) Choć na pewno zostawię parę pustych miejsc, bo lubię po prostu iść do księgarni i kupić coś, co przyciągnie moją uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powodzenia życzę! :)

    http://wmymswieciewitam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hm.. kolejne wow! A ja się zastanawiałam na początku roku, za jakie wyzwania książkowe się wziąć, gratuluję wyzwania!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.