04.09.2014

seriale, które zawładnęły moimi wakacjami.

Niby mam jeszcze miesiąc wakacji, ale dla mnie na swój sposób skończyły się one wtedy, kiedy kończą się uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Dzisiaj, jako iż mamy już czwartego września, postanowiłam napisać co nieco o serialach, które oglądałam przez te wakacje, oczywiście nie przez cały czas, a głównie wieczorami i nocami, gdy nie potrafiłam spać. Zdecydowałam się na pierwszą siódemkę. Zapraszam do przeczytania, może oglądaliście coś z tego?


1. Dwie spłukane dziewczyny, Comedy Central.

Zdecydowanie mój faworyt tych wakacji. Uwielbiam Caroline i Max, dwie dziewczyny, które pracują w knajpie, prowadzonej przez koreańskiego imigranta. Max jest biedna od zawsze, jest również szalona, pewna siebie i czasem niepoczytalna. Caroline pochodzi z bogatej rodziny i traci wszystkie pieniądze, gdy jej ojciec trafia do więzienia. Musi sobie poradzić z nowym życiem, które pełne jest niespodzianek. Obie dziewczyny mają nietypowego pupila - konia o imieniu Kasztan. Razem zamierzają założyć swój własny biznes, w którym będą piekły babeczki, bowiem Max ma do tego dryg. Pod koniec każdego dnia na ekranie naszych telewizorów pojawia się licznik, który wskazuje nam ile dziewczynom udało się odłożyć pieniędzy na swój babeczkowy biznes. Potrzebują aż 250 000 $, by spełnić swoje marzenia.

2. Community, Comedy Central.

Losy kilku zupełnie różnych osób, które studiują na mało prestiżowym Greendale Community Collage. Jeff Winger to wzięty prawnik, który musiał wrócić do collage'u, by ponownie zdobyć dyplom i udowodnić, że nie znalazł się w kancelarii przypadkiem. Próbuje poderwać niepokorną, ale piękną Brittę i przez przypadek zakłada koło naukowe języka hiszpańskiego, do którego trafiają sami dziwacy. W ten sposób poznaje Pierce'a Hawthorne'a, wiecznego studenta po siedmiu rozwodach; Abeda, będącego w połowie Polakiem, a w połowie Palestyńczykiem, który obsesyjnie interesuje się popkulturą; Annie, kujonkę po odwyku; Troya, który stracił sportowe stypendium z powodu kontuzji oraz Shirley - samotną matkę. Każdy w tej szkole ma wyjątkowe, oryginalne osobowości, na czele z dziekanem uczelni.

3. Przyjaciele, Comedy Central.

Zabawne losy szóstki młodych nowojorczyków - Rachel, Moniki, Phoebe, Joeya, Chandlera i Rossa, ich problemy, dojrzewanie, wygłupy, radości, miłostki i smutki. To całkiem zabawna komedia o prawdziwej przyjaźni, o ludziach, którzy mają różne zainteresowania i pasje, mają inne charaktery, a jednak potrafią się wspierać. Monica i Ross to rodzeństwo, ich matka zawsze uważała, że Monica jest dużo gorsza, wszystko źle robi. Ross natomiast zostanie ojcem dziecka swojej byłej żony, obecnie lesbijki. Chandler bardzo chciałby z kimś się związać, ale nie ma szczęścia do kobiet, a Joey wręcz przeciwnie, jest podrywaczem i początkującym aktorem, do czego jednak nie ma szczęścia. Rachel uciekła sprzed ołtarza, a Phoebe ma siostrę bliźniaczkę, z którą stara się nie utrzymywać kontaktu.

4. Dwóch i pół, Comedy Central.

Niebanalna opowieść o trudnych relacjach rodzinnych. Główni bohaterowie to Charlie Harper, zamożny kawaler i podrywacz, Alan Harper, jego brat oraz dziesięcioletni Jake, syn Alana. Życie Charliego zmienia się diametralnie, gdy Alan po rozwodzie traci dach nad głową i pojawia się na progu domu swojego brata, co jest jego jedyną deską ratunku. Odtąd zmienia się życie całej trójki, a na domiar złego ich męski świat cały czas nawiedzany jest przez trzy kobiety - byłą żonę Alana, egoistyczną matkę i babcię - Evelyn oraz atrakcyjną sąsiadkę Rose, z którą Charlie w przeszłości miał przelotny romans. Bracia jednak są swoim zupełnym przeciwieństwem - Charlie jest bogatym podrywaczem i kawalerem, ma mnóstwo luzu, natomiast jego brat, Alan, jest lekarzem i całe życie dokładnie sobie układa, a luzu całkowicie mu brak. 

5. Jak poznałem waszą matkę, Comedy Central.

Serial opowiada o zmaganiach młodego architekta z płcią przeciwną. Jest rok 2013, a Ted Mosby sadza dwójkę swoich nastoletnich dzieci na kanapie i zaczyna opowiadać im w jaki sposób poznał ich matkę. Główna treść całej opowieści rozpoczyna się w momencie, w którym najlepszy przyjaciel Teda, Marshall, oświadcza się swojej dziewczynie Lily. To wywołuje w Mosbym reflaksję, że dla niego również nadszedł czas, by się ustatkować. Dosyć szybko znajduje tę właściwą dziewczynę, a jest nią dziennikarka Robin. Jak poznałem waszą matkę to serial opowiadający o zabawnych perypetiach pięciu osób - Teda, Marshalla, Lily, Robin i Barneya, notorycznego podrywacza. 

6. Dr House, TVN.

Serial opowiadający o genialnym lekarzu, Gregorym Housie. Mężczyzna jest dosyć ekscentryczną osobą, którą trudno w jakikolwiek sposób polubić. House prowadzi całym zespołem diagnostów w szpitalu klinicznym Princeton-Plainsboro w New Jersey. Każdy odcinek przedstawia jeden przypadek, który ciężko zdiagnozować. Nigdy nie ma łatwych przypadków, bowiem House nie lubi ludzi z prostymi chorobami,  one muszą być trudne do rozwiązania, a poza tym tytułowy lekarz ma dosyć niekonwencjonalne metody leczenia. Dosyć istotnym elementem całej fabuły serialu jest uzależnienie House'a od Vicodinu, którego używa by poradzić sobie z bólem wywołanym zawałem mięśnia czworogłowego uda, co zmusza go do chodzenia o lasce. Dopiero w jednym z odcinków mężczyzna przyznaje się do tego, że jest już uzależniony. Poza tym w serialu ważną rolę grają onkolog - James Wilson, jedyny i najlepszy przyjaciel House'a; Lisa Cuddy, endokrynolog, Dyrektor Szpitala, Dziekan Wydziału Medycznego i przełożona Gregory'ego, z którym ma dosyć nietypowy związek oraz cały zespół diagnostyczny, prowadzony przez House'a.

A jakie seriale zawładnęły Waszymi wakacjami?
Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

10 komentarzy:

  1. Ja w wakacje obejrzałam wszystkie 5 sezonów The Vampire Diaries i cały sezon The Originals, Dr House i Chirurdzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam seriale: 3,4 i 6, ale sama nie oglądałam raczej :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie seriale, ale najbardziej Jak poznałem waszą matkę.
    Pozdeawiam!
    werciaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Friendsi zawładnęli moim życiem, wszystkie 10 sezonów widziałam już z 7 razy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten blog został nominowany do LBA : )
    http://carpediem352.blogspot.com/2014/09/16-nominacja-lebister-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwie spłukany dziewczyny, Dr House i Jak poznałem Waszą matkę! ♥ ♥ ♥
    Uwielbiam, kocham i szaleje! W HIMYM zakończenie trochę mnie zasmuciło... Liczyłam na inny finał.
    http://tratwasquad.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. @Powiem Ci szczerze, że już zaczęłam tęsknić za twoimi komentarzami. Byłaś najaktywniejszą czytelniczką i komentatorką, a później nagle przestałaś to robić. Wiedziałam, że to przez tematykę bloga. I bardzo cieszę się, że wróciłaś. W końcu jesteś jedną z najlepszych czytelniczek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam bardzo tęskniłam za Papryczką Chili. <3

      Usuń
    2. No wiadomo. <3
      To teraz tylko napisz o czym chętnie byś przeczytała! ; )

      Usuń
  8. 'Przyjaciele' to serial, który towarzyszy mi w każde wakacje. Ciągle wracam do tych samych, ulubionych odcinków, a w pamięci mam wyryte najlepsze odzywki każdego z szóstki przyjaciół. :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.