06.08.2014

wyzwanie: 5 dni do lepszego bloga - dzień 2: dlaczego bloguję.

Cześć, cześć, cześć!

U mnie pierwszy postęp - alergia powolutku chyba ustępuje. Od sobotniego wieczora nie mam do czynienia z moim alergenem i już odetkało mi się lewe ucho. Katar jeszcze trochę męczy i prawe ucho jeszcze gest głuche, ale to i tak już połowa sukcesu. Nawet nie wiecie jak się ucieszyłam, kiedy coś usłyszałam z lewej strony. To jakby ktoś nagle włączył dźwięk w moim życiu. Fantastyczne uczucie. Ale ja nie o tym. Ja dzisiaj przybywam do Was z drugim dniem wyzwania. 

Dzień drugi:

dlaczego bloguję.


Cóż, to może mniej ciekawe od nazwy bloga, ale myślę, że również nie jest nudne. Dlaczego bloguję? Pytanie jest dobre, nawet bardzo dobre. Cóż, jeśli chodzi akurat o TEGO bloga to prowadzę go, bo lubię. Z początku założyłam go, bo pomyślałam, że skoro inni mogą prowadzić bloga z recenzjami kosmetyków i innych rzeczy to dlaczego ja nie mogę? Później jednak przyszedł moment, gdy chciałam się wygadać i nie bardzo miałam gdzie. Pomyślałam, że przecież mogę wrzucić tutaj jeden taki post z moimi przemyśleniami, niczego on nie zaburzy. Potem jednak pojawił się kolejny taki post i kolejny aż w końcu mój "blog z recenzjami" przerodził się w coś, co obecnie można by było nazwać blogiem lifestyle'owym. To jednak wciąż nie jest odpowiedzią na pytanie dlaczego bloguję, ale jest pewnym wstępem. No i, mam nadzieję, pozwoli Wam zrozumieć mnie trochę lepiej. 

Zaczęłam blogować dawno temu, bo jeszcze w podstawówce. O ile blogowaniem można to było nazwać. Zwyczajnie miałam bloga, wtedy jeszcze na onecie i pisałam sobie swoje pierwsze fanfiction. Później dołączył do tego blog z przemyśleniami, w formie takiego właśnie... pamiętnika. Oczywiście żadnego z tych blogów już nie ma, ale wtedy blogowanie pomogło mi rozwinąć swoją pasję. Dzisiaj w dalszym ciągu właśnie do tego służy mi blog. 

Dlaczego więc bloguję? Bo uwielbiam pisać. To moja największa pasja, a tutaj w pewien sposób mogę to rozwijać - piszę często i dzięki temu rozwijam się bardziej. Zachodzą zmiany w mojej stylistyce, w pisowni, w układaniu zdań i dobieraniu słów. Wiadomo, wciąż popełniam błędy, ale jestem tylko człowiekiem, a nikt z nas nie jest nieomylny. Tutaj nikt nie wypisze mi oceny za źle sformułowane zdanie i nie każe napisać od nowa czegoś tylko dlatego, że napisałam to po swojemu. Tutaj mogę się rozwinąć, a z pomocą prawdziwych czytelników mogę poznać swoje błędy, zmienić je i poprawić nie tylko w tym poście, ale już w każdym kolejnym tekście, jaki będę gdziekolwiek pisać. Nie bloguję dlatego, że pragnę darmowych ciuszków, super kosmetyków czy książek, które już mi się nie mieszczą na półkach. Bloguję, bo sprawia mi to niesamowitą radość, nawet jeśli dostaję czasem niemiły komentarz czy mój post nie zostaje wyświetlony dostateczną ilość razy, by mogło mnie to zadowolić.

Bloguję również dlatego, że chcę poznawać nowych, ciekawych ludzi, od których mogę się czegoś jeszcze nauczyć. Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele może nam dać blogowanie, o ile wiemy, oczywiście, jak z tego wszystkiego korzystać. Już teraz poznałam ciekawych ludzi, w różnym wieku. To wszystko również pokazuje nam, że osoba dojrzała to nie ta, która ma dowód osobisty, bo dojrzałość to jest to, co jest w nas, a nie to, co widzimy na papierku. Poza tym można nauczyć się pewnej systematyczności czy organizacji pracy, kiedy prowadzi się bloga. O ile chce się go prowadzić tak, by byli prawdziwi czytelnicy i obserwatorzy, a nie zwyczajne obs za obs i kom za kom. Ale to zupełnie inna sytuacja.

Tak więc w skrócie, odpowiadając na pytanie DLACZEGO BLOGUJĘ, odpowiadam, że robię to, bo sprawia mi to przyjemność, pomaga rozwijać swoje pasje i zainteresowania, daje ujście emocjom i dzięki blogowaniu mogę poznać nowych, ciekawych ludzi, z którymi warto kontakt utrzymywać.

A Ty, drogi autorze bloga, dlaczego go prowadzisz?
Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

1 komentarz:

  1. Ja prowadzę bloga, bo jest to moja pasja, uwielbiam pisać i nie umiem bez tego żyć :)
    Super post ^^
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.