23.04.2014

blogi, które chętnie czytam.

Cześć, cześć, cześć!

Dzisiaj krótko i na temat. Trzy dni na uczelni i weekend, co za cud. Szkoda, że to będzie bardzo, bardzo męczący czas. Ale dzisiaj przynajmniej podrzucę wam kilka blogów, na które może będziecie wchodzić równie chętnie jak ja. Zrobiłam sobie krótki ranking blogów, na które wchodzę przy każdym nowym poście i staram się je na bieżąco komentować. A przynajmniej za każdym nowym postem staram się je czytać! To takie moje... 

TOP 10 BLOGÓW.


Joanna to dwudziestojednoletnia studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Ale nie tylko. Jest również mamą czteromiesięcznego Iwa, szerzej znanego jako Bajtla bądź Obywatela. Trafiłam na tego bloga przez przypadek. Postanowiłam przeczytać post. Później powiedziałam sobie, że jeszcze jeden, jeszcze jeden... Aż w końcu po dwóch godzinach odkryłam, że już nie bardzo mam co czytać, bo skończyły mi się wszystkie posty. Lubię jej styl pisania i lubię to, że niczego nie ukrywa i nie owija w bawełnę. Jest pewna siebie i wie co chce przekazać ludziom. A przekazuje jak to jest być samotną matką i jak ciężko jest w Polsce utrzymać siebie i dziecko.
http://mamabajtla.pl/

Mamą Kubusia jest dwudziestopięcioletnia Karolina, samotnie wychowująca syna. W swoich poglądach i postach jest dosyć kontrowersyjna i brutalna, nie owija w bawełnę. Po urodzeniu Kuby zabrała się za nowe hobby - przerabia i szyje, sama, ubranka dla dziecka! Pisze na blogu o wszystkim, chociaż głównie, jak wiadomo, skupia się na swoim małym skarbie - Rocznym Kubusiu.
http://mama-kubusia.pl

Angelika to dwudziestodwuletnia mama na pełnym etacie. Prawie czteromiesięczna Marcelina jest oczkiem w głowie swojej mamy. Sama Angelika dopiero niedawno zaczęła swoją przygodę z takim blogowaniem, ale ja bardzo dzielnie jej kibicuję - w końcu to moja Andzia! Wiem, że prócz zmagań z codziennym byciem mamą, na marchewkowym niebie pojawią się również różnego rodzaju przepisy i zdjęcia. A ja już nie mogę się doczekać!
http://marchewkowe-niebo.blogspot.com/

No i kto nie zna Kuca? Cóż, pewnie mimo wszystko sporo osób. Ale Ci, którzy go znają i czytają, zawsze go uwielbiają. Jego tekst o dobiciu polskich artystów, z którym zresztą w pełni się zgadzam, jest jedną z wielu perełek. On nie owija w bawełnę. No właśnie, On. Blog jest prowadzony przez chłopaka, co w brew pozorom nie zdarza się jakoś często, a jeśli blog ten jest prowadzony z sensem i przyciąga uwagę to już w ogóle cud niczym odnalezienie miejsca parkingowego w Katowicach w samym środku dnia. Kuc jednak potrafi wciągnąć czytelnika, niczego nie owija w bawełnę, nie jest typem "słodkiego autora pościków" i wali prosto z mostu ze wszystkim. Aż chce się czytać coś, co nie jest masą słodyczy, to taka cudowna odskocznia od reszty.
http://kucfilolog.blogspot.com/

To blog mojej Natalii. Sam blog powstał nie tak dawno, bo w lutym, ale posty tworzone były już dawno temu. W głównej mierze możemy u niej znaleźć felietony na różne tematy. Sama najbardziej lubię chyba ten Walentynkowy, ale pewnie dlatego, że czuję się z nim mocno utożsamiona. Bo myślę podobnie do Natalii. Lubię jej felietony, a ostatni "Pan wejdzie, pan usiądzie. Kotlecika?" sprawił, że zaczęłam intensywniej myśleć o tym, co sama piszę, jeśli chodzi o opowiadania. I muszę przyznać, że aż mnie to zabolało, znaczy te przemyślenia. I wiecie co? Jak piszecie bądź namiętnie czytacie jakiekolwiek opowiadania - zapraszam do przeczytania tego!
http://wypstrykando.blogspot.com/

Radosuaf przez przypadek stał się moim ulubieńcem blogowym. Wpadłam kiedyś na jego blog, gdy jeszcze był on na blogspocie i okazało się, że ta ironia i ten sarkazm, które biją z jego bloga, przyciągnęły moją uwagę tak mocno, że wciągnęły mnie w swoje sidła i nie chcą wypuścić. Ma w tym roku lat osiemnaście, ale bardzo łatwo go pokochać. Porusza tematy różne, ale wszystkie są zaprawione pewną ironią, może nawet kpiną, ale w sposób tak idealnie dobrany, że czytelnik uśmiecha się nawet wtedy, gdy jest przez niego obrażany. Uwielbiam jego felietony!
http://www.radosuaf.pl

7. Czmiel.
Czmiel to nikt inny jak Joanna. Ma dwadzieścia dwa lata i jest studentką biotechnologii. Jej blog to jej miejsce w sieci. Prowadzi go od 2011 roku i pisze na nim o wszystkim - o podróżach, książkach, filmach, marzeniach i wydarzeniach. Pokazuje nam również swoje zdjęcia, a także pisze o swoich myślach. Czmiel to taka radosna osoba, przynajmniej tyle wnioskuję z jej postów. Jest pełna energii i chęci do pracy, ma swoje pasje i pomysły, chce spełniać marzenia. 
http://czmiel.blogspot.com/

Sara ma zaledwie piętnaście lat i bloga prowadzi mniej więcej tyle czasu, co ja. Jest jednak, jak zauważyłam, dużo bardziej dojrzała niż można się tego spodziewać po jej metryce. Chesire blog to jej drugi blog i widać, jak bardzo się rozwija. Skupia się jednak, jak mi się wydaje, w głównej mierze na zdjęciach - nie tylko tych makro, ale także swoich własnych. Jak sama pisze - interesuje się fotografią.
http://chesire-blog.blogspot.com/

Wiktoria ma piętnaście lat i, moim zdaniem, jest wszechstronnie uzdolniona. Bloga Z Pasją Do Życia prowadzi już od ponad roku i pojawia się na nim wszystko - od zdjęć przyrody, opisów dnia codziennego, po outfity, jej własnoręcznie robione portrety i posty z cyklu DIY. Sama wchodząc po raz pierwszy na ten blog nie byłam pewna czy to dobry pomysł, ze względu na młody wiek autorki. Przyzwyczajona do blogów, które są prowadzone właśnie przez dziewczyny w przedziale wiekowym 12-15 lat, które pozostawiają wiele do życzenia, skłonna byłam i ten blog ocenić po okładce. Na całe szczęście tego nie zrobiłam i dzisiaj jestem stałą czytelniczką Wiktorii, która dla mnie wygląda jak porcelanowa laleczka - tylko pozazdrościć urody! ;)
http://zpasjadozycia.blogspot.com/

10. Upendi007
Prowadzi go prawie szesnastoletnia Karolina. Dziewczyna dzieli się swoimi przemyśleniami na różne, nie raz i kontrowersyjne, tematy. Nie boi się wspomnieć o aborcji, homoseksualizmie, o feminizmie. Mimo wieku ma całkiem dobrze wyrobione poglądy na różne tematy i, co najważniejsze, potrafi o swoje poglądy walczyć, nie wstydzi się ich. Cały czas się rozwija.
http://upendi007.wordpress.com/


Poza tym uwielbiam poczytać M Ortycję, Beyoursele, Chata Wuja Freda. Jest jeszcze kilka, może nawet kilkanaście blogów, na które chętnie wchodzę, chętnie czytam, czasem zdarzy mi się je skomentować. Ale takich blogów, niestety, jest coraz mniej. Szukam jednak w dalszym ciągu czegoś, co mnie wciągnie i nie będzie chciało wypuścić. Zobaczymy co takiego ciekawego dzisiaj mi ktoś podrzucił!

A wy? Macie swoje ulubione blogi?
Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

16 komentarzy:

  1. Mam, swoje ulubione blogi. I jeden z nich to Sary :)

    http://tinnqu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej nie mam swoich ulubionych blogów :) z twoich czytam 2,8,9 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedyny blog który znam to "Z pasją do życia" i również bardzo go lubię.
    mycrazytwistedworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszamy na mojego bloga morowego :) www.babsiblog.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze to nie znam żadnego z nich , ale pewnie poznam dzięki Tobie ; ) Fajnie się zapowiadają ; ) Obserwuję ♥ Zapraszam : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak miło, dziękuję że o mnie napisałaś :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz jestem na Twoim blogu i muszę przyznać, że jego wygląd jest świetny.
    Niestety nie znam żadnego z wyżej przedstawionych blogów, ale myślę, że od dzisiaj może się to zmienić. Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    http://likeaskyskyscraper.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasem lubię zajrzeć do Fiki Blog, mimo sporej różnicy wieku jakoś sympatycznie myślę o jej blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łoł..Nie znam żadnego z tych blogów, ale wydają się świetne :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej! :))) Dziękuję bardzo, aż się łezka w oku zakręciła!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajny post, moze mój ciebie zaciekawi

    zapraszam do mnie http://iamemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nie znam tych blogów, ale z miłą chęcią poznam ;))
    zapraszam : http://misieeek-life.blogspot.com/ ;)
    Prowadzę blogach, na którym znajdziesz diy, porady, inspiracje, o zdrowym odżywianiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też czytam nie które z blogów kóre wymieniłaś :s Zapraszam do mnie, myślę że się spodoba, jeśli tak zaobserwuj a na pewno się odwdzięczę ;* ^^http://foreveeryououng.blogspot.com/2014/04/wielki-powrot.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, dziękuję za wyróżnienie, szalenie mi miło! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tych blogów, więc otwieram wszystkie w nowej karcie i zabieram się za czytanie :)
    supcarolyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja także czytam bloga od Sary i Wiktorii :)

    Zachęcam do obserwowania i komentowania mojego bloga :)
    diamonds-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.