17.02.2014

światowy dzień kota.

Hej!

Dzisiaj od rana nerwy. Logowanie na przedmioty w systemie USOSweb to jeden z najgorszych etapów studiowania. Zwłaszcza jak o godzinie dwunastej logować mają się całe trzy lata polonistyki, czyli średnio licząc jakieś pół tysiąca osób, może trochę mniej. Siedem przedmiotów do zalogowania, komputer i internet szaleją, system się wiesza i ciągle wyskakuje błąd numeru 502. KOSZMAR. W samo południe zrobić taki rzut, człowiek sam nie ma pojęcia co ze sobą zrobić, co chwilę wciska klawisz F5 i ma nadzieję, że uda mu się zalogować tam, gdzie chciał. Mnie akurat się udało, pozostaje tylko problem z przeniesieniem Historii Filozofii, bo koliduje mi z językiem francuskim, ale na to już nie miałam wpływu - dwa przedmioty obowiązkowe dali o jednej godzinie, brawo dla układających plan!

Ale nie o tym. Dzisiaj o... KOTACH! Siedemnasty lutego to Światowy Dzień Kota. Jedni uwielbiają te futrzaste stworzenia, inni wręcz przeciwnie. Jeśli chodzi o mnie to zdecydowanie bardziej wolę psy, aczkolwiek uważam, że koty to bardzo dobre obiekty do fotografowania. Dużo łatwiej się je, moim zdaniem, fotografuje, niż psy, zwłaszcza mojego. Dzisiaj post trochę nietypowy jeśli chodzi o mnie, ale zawsze musi być ten pierwszy raz. 

Co wiemy o kotach?

Koty to zwierzęta o uzębieniu tnąco-kruszącym, z silnie rozwiniętymi kłami i łamaczami. Mają mniejszą liczbę zębów niż inne drapieżniki, nie przekracza ona 30. Mają również dobrze wykształcone zmysły, zwłaszcza wzroku i słuchu. Głowa zaokrąglona, ciało wydłużone, pysk krótki, najczęściej długi ogon. Kończyny przednie pięciopalczaste, z chowanymi pazurami. Kończyny tylne czteropalczaste. Owłosienie miękkie, zazwyczaj równomierne, ubarwienie zmienne, często w plamy, pręgi lub cętki. Siatkówka oczu kotowatych jest niezwykle czuła dzięki warstwie guaninowej, powodującej charakterystyczne "świecenie oczu" pod wpływem światła.

Takie informacje podaje nam wikipedia. Cóż, jedyne co z tego wiedziałam to to, że mają one dużo lepiej wykształcony zmysł wzroku i słuchu oraz mają siatkówkę oczu, która powoduje, że te oczy się "świecą". Jeśli chodzi o całą resztę to może i wiedziałam, ale na pewno nie w takim typowo naukowym języku. Sama kota nigdy nie posiadałam, więc też nie do końca jestem w stanie powiedzieć jakie one są. Przebywanie z kotem od czasu do czasu, a na co dzień, to dwie różne rzeczy. Nie jesteśmy w stanie poznać kota tak dobrze, jak jego właściciel.

Chociaż... sama nie wiem czy chciałabym mieć kota. Może i to wdzięczny obiekt do fotografowania, ale czy tak dobry przyjaciel jak pies? Ilu ludzi tyle opinii, na pewno.















Zdobyć przyjaźń kota nie jest rzeczą łatwą. Nie lokuje on swych uczuć nierozważnie: może zostać waszym przyjacielem, jeśli jesteście tego godni, ale nigdy waszym niewolnikiem.
T. Gauthier

A wy? Jakie macie odczucia względem kotów?
Patrycja Kolibaj
Patrycja Kolibaj

Studentka filologii polskiej i sztuki pisania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Stuprocentowa humanistka, autorka bloga humanistka na obcasach, dziewczyna z mnóstwem pomysłów na sekundę. Początkująca pisarka i felietonistka, amatorka fotografii, pasjonatka kulinarii. ARTYSTYKA.

11 komentarzy:

  1. Kota trzeba wychować. Trzeba zdobyć jego zaufanie. I samemu trzeba mu zaufać. Być może - ilu ludzi, tyle opinii, ale według mnie ludzie boją się, że kot może nie mieć zaufania do niego, że przez swój strach i niechęć do kota, on to odwzajemni - if you know what i mean :)
    Po prostu śmiem twierdzić, że ludzie wolą iść na łatwiznę. Zamiast budować swoje relacje od zera z kotem łatwiej jest wziąć psa, który z góry jest przyjaźnie nastawiony do człowieka, bo człowiek z góry uważa, że przyjaźń psa jest łatwiejsza i lepsza. Według mnie kot jest najlepszym przyjacielem i zwierzaczkiem, jakie może być na ziemi. A wierz mi, wychowałam niejednego kociaka. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej jakie śliczne zdjęcia :)
    obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://nathalieebloog.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia. Ja kocham kociaki ;)

    ¦ olusiek-blog.blogspot.com

    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne kotki <3.

    Zapraszam do siebie,
    http://perfectly-fashionable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam koty. Miałam dwa. Są takie miłe i lubią się przytulać.
    Zapraszam: www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. moim zdaniem każdy zwierzak może być przyjacielem człowieka, wystarczy co do tego podejście

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że dopiero dzisiaj dowiedziałam się o tym święcie, inaczej zrobiłabym zdjęcia mojemu kochanemu Misiaczkowi i co nie co o nim napisała :) To moja kochana przytulanka :), mam jego zdjęcia w telefonie i to bardzo dużo, ale jak miałabym go pokazać to oczywiście w jak najlepszej rozdzielczości :)

    Masz bardzo fajnego bloga :)
    Obserwuję :)
    Zapraszam do mnie : http://avonlubelskie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. słodki kotek! :)

    obserwuję i zapraszam http://aleksa-aleksandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć !
    Masz świetny blog. Może wspólna obserwacja ? Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post, uwielbiam koteły <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Słodki kotełek ! *_*



    http://sszuminska.blogspot.com/2014/02/pamietnik mogę prosić o klik w baner po lewej stronie? :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Wszystkie zamieszczane na stronie treści są mojego autorstwa (lub udostępnione są za zgodą autora). Zabraniam kopiowania ich bez mojej zgody (na podstawie Dz.U.1994 nr 24 poz.83, ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Czyli, mówiąc prostym językiem - kopiowanie jest kradzieżą intelektualną, a ta może zostać ukarana karą finansową lub karą więzienia.